Ćwiczenia siłowe dla każdego

Trening siłowy bywa mylnie utożsamiany wyłącznie z budowaniem masy. Tymczasem to świetna forma aktywności, zalecana także  kobietom. Wbrew wielu obiegowym opiniom sztanga czy maszyna Smitha nie muszą być używane wyłącznie w treningu kulturystów. Umiejętnie wykorzystane pozwalają wzmacniać wybrane partie mięśniowe. Poza tym trening siłowy jest zalecany jako uzupełnienie innych rodzajów aktywności fizycznej. Jego elementy warto dołączyć do swojego indywidualnego planu treningowego. W ten sposób osiągnie się lepsze rezultaty w krótszym czasie. Różne formy ćwiczeń pozwalają też na całościowe wzmacnianie ciała, co z kolei pozytywnie wpływa na samopoczucie człowieka.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

W treningu siłowym najważniejsze są dwie rzeczy, a mianowicie bezpieczeństwo oraz precyzja ruchu. O te aspekty wysiłku fizycznego pomaga zadbać między innymi maszyna Smitha. W przeciwieństwie do wolnych ciężarów, przyrząd ten pozwala na ćwiczenia w pojedynkę. Asekurująca osoba nie jest potrzebna. Wysiłek przy użyciu wspomnianej maszyny odznacza się również sporą precyzją ruchu. Ćwiczy się zatem dokładnie te części ciała, na których wzmocnieniu danej osobie najbardziej zależy. Wbrew pozorom nie są to tylko barki czy klatka piersiowa. Na maszynie Smitha z powodzeniem wzmacnia się mięśnie:

  • kończyn dolnych,
  • pleców,
  • ramion.

Maszyna Smitha ze strony www.marbo-sport.pl, nazywana również suwnicą Smitha, to przyrząd stosunkowo duży. Nada się do domowej siłowni, o ile przeznaczy się na nią nieco więcej miejsca. Na początek ćwiczenia przyj użyciu maszyny Smitha warto wypróbować w centrum fitness. Potem można rozważyć taką inwestycję do aktywności fizycznej w domowym zaciszu.

Zalety treningu siłowego

W ramach treningu siłowego wyróżnia się wiele różnych form aktywności, wśród których każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Można ćwiczyć z lekkimi ciężarami lub skorzystać z poważniejszego sprzętu, takiego jak wspomniana suwnica Smitha. Trening siłowy wzmacnia mięśnie, co przydaje się podczas wykonywania innych form aktywności. Ćwiczenia siłowe uzupełniają program treningowy, który dzięki temu staje się ciekawszy i zdecydowanie ambitniejszy. Nie nudzi, pozostaje natomiast ciągłym wyzwaniem. Zdrowy tryb życia wymaga wszechstronnego podejścia do wysiłku fizycznego. Zamiast koncentrować się na kilku wybranych ruchach, lepiej zadbać o możliwie zróżnicowany plan treningowy. A przede wszystkim nie opłaca się rezygnować z ćwiczeń siłowych, dają one bowiem mnóstwo korzyści.

Ludzie zdjęcie utworzone przez Racool_studio - pl.freepik.com